Schemer, C., Müller, P., Wettstein, M., Schulz, A., Wirz, D. S., Wirth, W. (2017). The Effects of Populist Communication in the News on Populist Attitudes in the Public. Presentation at the 40th Annual Scientific Meeting of the International Society of Political Psychology (ISPP) in Edinburgh, Scotland.

Schulz, A., Wirth, W., Wettstein, M., Wirz, D. S., Müller, P. (2017, May). The Populist’s Worldview: How Populist Citizens Perceive Mainstream Media and Public Opinion. Presentation at the Annual Conference of the International Communication Association (ICA), San Diego, CA.

Müller, P., Schemer, C., Wettstein, M., Schulz, A., Wirz, D. S. & Wirth, W. (2017, May). Presentation at the Annual Conference of the International Communication Association (ICA), San Diego, CA.

Wirz, D.S. (2017, May). Does Consistency Matter? Perception and Persuasiveness of Value Appeals in Populist Communication. Paper presented at the Annual Conference of the International Communication Association (ICA) in San Diego, USA.

Wirz, D.S. & Wirth, W. (2017, April). Multiple Stimuli im Experiment – eine Annäherung an die komplexe Medienrealität. [Multiple Stimuli in Experimental Research - Approaching the Complexity of Media Reality.] Presentation at the Annual Meeting of the Swiss Association of Communication and Media Research (SGKM) in Chur.

Schulz, A., Wirth, W., Wirz, D. S., Wettstein, M., Müller, P. & Schemer, C. (2017, Januar). Die populistische Weltanschauung: Wie Anhänger populistischer Ideen die Medien und das öffentliche Meinungsklima wahrnehmen. Vortrag auf der Jahrestagung der Fachgruppe für Rezeptions- und Wirkungsforschung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK), Erfurt. 

Wirz, D.S. & Wirth, W. (2017, Januar). Wirkung inkonsistenter Wertappelle im Kontext rechtspopulistischer Kommunikation.Vortrag auf der Jahrestagung der Fachgruppe für Rezeptions- und Wirkungsforschung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK), Erfurt.

Wirz, D.S. (2016, June). Emotional and Persuasive? An Empirical Test of Common Assumptions about Populist Appeals. Invited talk at the conference “Populism and Democracy” organized by the NCCR Democracy and the PME/BMU in Zurich.

Schulz, A., Wettstein, M., Müller, P., Wirz, D., Schemer, C., & Wirth, W. (2016, June). News Media Use and Populist Attitudes: Is There an Unholy Alliance? Presentation at the Annual Conference of the International Communication Association (ICA) in Fukuoka, Japan.

Ernst, N., Wirz, D.S., Schulz, A., & Engesser, S. (2016, June). Populist Communication Strategies in News Media in Four European Democracies. Presentation at the Annual Conference of the International Communication Association (ICA) in Fukuoka, Japan.

Wirz, D.S. (2016, April). Mit fremden Federn schmücken. Eine Vorstudie zur Rezeption inkonsistenter Werteappelle in der politischen Kommunikation. [Adorning oneself with borrowed plumes. A study about the perception of inconsistent value appeals in political communication.] Presentation at the Annual Meeting of the Swiss Association of Communication and Media Research (SGKM) in Fribourg.

Schemer, C., Schulz, A., Müller, P., Wirz, D., Wettstein, M., Wirth, W. (2016, April). Validation of a Populist Attitudes Measure for Public Opinion Surveys. Presentation at the 5. COST Joint Management Committee & Working Group Meetings and Action Workshop in Cracow, Poland.

Wirz, D.S. (2016, February). Populismus schürt Emotionen. Ein experimenteller Test einer weit verbreiteten Annahme. [Populism Elicits Emotions. An Experimental Test of a Common Assumtion.] Presentation at the Annual Meeting of the Communication and Politics Division of the German Communication Association (DGPuK) in Munich.

Schulz, A., Müller, P., Wirz, D., Wettstein, M., Schemer, C. & Wirth, W. (2015, August). Measuring Populist Atttiudes as a Multidimensional Concept. Vortrag auf der Jahrestagung des European Consortium for Political Research (ECPR), Montréal.

Schulz, A. & Wirz, D. S. (2015, Januar). Populism in the Context of Globalization and Mediatization. Vortrag im Rahmen des COST Netzwerk Workshops "New Perspectives on Populist Political Communication“. Zürich. 

Wirz, D. S., Wettstein, M., Schulz, A., Müller, P., Schemer, C., & Wirth, W. (2015, Januar). Die unbeabsichtigte Komplizenschaft von Populisten und Boulevardmedien: Wirkung populistischer Appelle auf Zeitungsleser. Vortrag auf der Jahrestagung der Fachgruppe für Rezeptions- und Wirkungsforschung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK), Bamberg.

Wirz, D., Ernst, N., Büchel, F., Schulz, A., Wettstein, M., Engesser, S., Schemer, C., Esser, F. & Wirth, W. (2014, Mai). Populism and the Media Forming an Unholy Alliance: An Integrative Framework. Vortrag auf der Jahrestagung der International Communication Association (ICA), Seattle/WA.

Ryffel, F., Wirz, D., Wirth, W, & Kühne, R. (2013, June). How Emotional Media Reports Influence Attitude Formation and Change. Paper presented at the Annual Conference of the International Communication Association (ICA) in London, 17.-21.06.2013

Peiffer, A., Wirz, D. & von Rimscha, M. B. (2012, April): Social media in the strategic communication of Swiss athletes. Vortrag an der Jahreskonfrerenz 2012 der Schweizerischen Gesellschaft für Kommunikations- und Medienwissenschaft (SGKM) in Neuchâtel, CH, 20.-21.04.2012